Isla Mujeres & Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Den & Lor - WaarBenJij.nu Isla Mujeres & Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Den & Lor - WaarBenJij.nu

Isla Mujeres & Tulum

Door: Den&Lor

Blijf op de hoogte en volg Den & Lor

30 April 2014 | Mexico, Tulum

Jaja, we zijn van start! Op zondagochtend 20 april zijn we door de fam. uitgezwaaid op schiphol en vlogen we naar The States voor een overstap op Houston om van daaruit naar Cancun, Mexico te vliegen.

Na een kort nachtje in Cancun zijn we de volgende ochtend direct naar de haven van Puerto Juarez gegaan om de boot te pakken naar het kleine eiland Isla Mujeres (bijgenaamd; "het vrouweneiland").
Hier zouden we de komende 4 nachten verblijven in een klein hostelletje gerund door onze Frans-Algerijnse vriend Matjik.

Een heerlijk eiland om te beginnen, zon, zee strand, corona's en slechts 8 bij 1 km groot! Hier hebben we vooral gechillt en voor 1 dagje nog wat cultureels gedaan met het plaatselijke vervoermiddel, een golfkarretje. Langs natuurpark Garrafon, richting Punta Sur; het zuidelijkste puntje van het eiland. Super gaaf om te zien hoe smal het eiland daar is, want vanuit je golfkarretje zie je aan beide kanten gewoon de zee!

Na 4 heerlijke dagen op dit fantastische eiland pakken we op vrijdagochtend 25-4 de boot weer naar het vaste land om naar het busstation van Cancun te gaan voor de volgende bestemming; Tulum. Het Mexicaanse busbedrijf ADO, hoe kikkuh, doorkruist vrijwel het gehele land en zijn prima 1e klas bussen. Maar helaas, deze zat vol en besloten met de 2e klas bus van 10.30 mee te gaan (prima overigens, want ben wel wat slechtere bussen gewend, vooral na weer een uitnederlaag van datzelfde ADO).

Na ongeveer 3 uur aangekomen in Tulum, waarna we bij onze accomodatie te horen kregen dat deze overboekt was voor de komende nacht. De lange versie zal ik jullie besparen maar uiteindelijk konden we bij "de buren" in een zeer mooie cabana aan het strand de nacht doorbrengen, totaal geen straf.
Tulum is wederom een idylisch plaatsje, met een zeer mooie kuststrook, en tevens het walhalla van de maya- uitstapjes!
Maar uiteraard eerst weer even in de chill-modus voor de nodige zon, zee, strand en niet te vergeten te proosten op onze Koning op 26 april.
Als echte Hollanders per fiets naar de enige maya-plaats aan de kust met schitterend uitzicht op de klif (in Tulum).
En met onze persoonlijke gids, alias taxidriver Carlos, naar Chichén Itza (Unesco werelderfgoed) en Coba ook 2 zeer belangrijke Maya-steden in de oudheid met ruines midden in de jungle.

Nou, wij gaan nog even nagenieten van al het moois van Mexico! En gaan morgen, donderdag 1 mei, per bus en boot richting Belize!

• 01 Mei 2014 - 06:11

Anoek:

Wauw wat ziet dat er heerlijk uit!! Geniet lekker! X

• 01 Mei 2014 - 07:30

Pa En Lis:

Wat geweldig allemaal, de foto's van de stranden daar zien er ook zeer sprookjesachtig uit!.
    Mooi om twee stralende mensen op de foto's te zien. Xxx
    Veel plezier in Belize !. Xxx

• 01 Mei 2014 - 08:14

Eric, Matz En Dikke Kiki:

Ohh het ziet er echt helemaal lekker uit. Goede reis vandaagnaar Belize. Graag op de boot vlakbij een reddingsboot gaan staan, je weet maar nooit

• 01 Mei 2014 - 08:22

Jos En Jolanda:

Lieve schatten,
    Wat een heerlijkheid!!
    Geniet lekker en blijf schrijven want dat is voor het thuisfront net of we er toch bij mogen zijn
    xxxx
    Jos en Jolanda

• 01 Mei 2014 - 13:41

Jeremy, Nathalie, Jason En Selena!:

GEWELDIG!!! Xxx

• 01 Mei 2014 - 18:57

Greet:

Lieve Lor en Den
    Ziet er lekker uit en wat een lekker vervoermiddel he zo'n golfkarretje vooral als het warm is waait het zo lekker door ;-).

Groetjes Greet

• 01 Mei 2014 - 19:13

Yvet:

Ohhhhh wat een schitterende foto's en wat een heerlijke start in mexico. Ben zeer benieuwd naar belize dus keep us posted. Xxx

• 02 Mei 2014 - 15:44

Florens:

Leuk, leuk, leuk!! En wat een vervelende foto's ;-)
    Vond Mexico persoonlijk onwijs gaaf en zo te zien bevalt het jullie ook. Veel plezier de komende weken en ben benieuwd naar de volgende avonturen!
    Groetjes Flo

• 02 Mei 2014 - 18:19

Jeroen :

Neef, smeer je je wel op tijd in vriend!? Ik moet een beetje op je letten van je vader...

• 02 Mei 2014 - 19:38

Jan, Von, Jaimy En Jody :

Leuk om jullie verhaal te lezen! Geniet lekker!
    Dikke zoen van Jan, Von, Jaimy en Jody

• 02 Mei 2014 - 22:02

Ria:

Lieve schatten.
    Ziet er allemaal heel goed uit, wat een romantische plekjes.
    En jullie stralen ook zo. Fijn om te zien. Net thuis van borrel Lissy. Slapen en morgen weer vroeg werken. Geniet verder en laat ons mee genieten van je heerlijke verhaal Dennis en de mooie foto's erbij.

Dikke zoen Frank (is er nu niet) en mamsie (Ria)

• 02 Mei 2014 - 22:05

Joyce:

Wat een geweldige start van de reis zeg! Dit stukje hebben Barend en ik ook gedaan 15 jaar geleden

• 03 Mei 2014 - 07:31

Sandra:

Dat ziet er echt heerlijk uit! Veel plezier in Belize! X

• 03 Mei 2014 - 10:50

Sanne:

Ziet er goed uit!! geniet er van.
    dikke kussen

• 03 Mei 2014 - 11:15

Harry En José:

Hoi Dennis en Lori,
    Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken ziet er allemaal prachtig uit.
    Geniet er van maar dat zal zeker lukken. We kijken weer uit naar het volgende stukje.
    Liefs Harry en José

• 03 Mei 2014 - 17:41

Jan Debrichy:

Klinkt goed luitjes, geniet er lekker van. We zullen jullie avonturen volgen!

Gr. Mar & Jan

• 04 Mei 2014 - 12:46

Gerard En Simonette:

Geweldig om al dat moois te zien.
    Geniet er maar van.
    Dikke kus van ons

• 04 Mei 2014 - 12:46

Bing:

Lieve Lori en beste Dennis,
    Bedankt voor jullie leuke verslag met fraaie foto's: GENIETEN !
    ADO Den Haag won bij Cambuur: 1-2 (2x Kramer).
    Roy is zaterdag geslaagd voor "Trainer-Coach 1 Jeugd".
    Wij zijn allemaal supertrots !
    Helaas heeft City nu de beste papieren voor het kampioenschap.
    Of zal "ons aller FCL" nog voor een stunt gaan zorgen ?
    Met de hartelijke groeten van alle Kappies.

• 05 Mei 2014 - 07:52

Danielle H:

Wauw, dat ziet er super uit! Lekker genieten. X

• 05 Mei 2014 - 18:16

Gert-Jan Lind:

Al een goed kleurtje! Geniet groots.
    Groet,
    Gert-Jan

• 16 Mei 2014 - 23:10

Joke De Gier.:

Leuk om jullie verslag te lezen.Wij zijn vandaag thuis gekomen van onze Marroko reis.Na 16 weken heerlijk om weer thuis te zijn.
    Liefs Joke en John.